Ets a: Portada > Notícies PATRIMONI

12-05-2014

PATRIMONI

L'Escola d'Art de la Diputació restaura un rellotge de l'ajuntament

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va lliurar la peça restaurada a l'alcalde de Prat de Comte, Joan Josep Malràs.
2014-05-08_14.25.50 El rellotge de paret de l'Ajuntament de Prat de Comte, fabricat a la segona meitat del segle XX al taller d'Arturo Vallés de Tortosa, va arribar a l'Escola d'Art  en un estat de conservació precari. La caixa presentava un considerable atac de xilòfags i l'esfera tenia pèrdues generalitzades de la policromia. El procés de conservació i restauració ha consistit en la comprovació del funcionament de l’aparell, la neteja tant de l’aparell com de la fusta, i la desinsectació. Així mateix, s'ha dut a terme l'empaperat amb cola orgànica  i el planxat de l'esfera i s'ha construït el pèndol amb metalls de la mateixa llargada i pes que l'original. Finalment, s'ha consolidat i encerat la fusta.